میدونستی شرکت اپل کارخانه ندارد!

میدونستی شرکت اپل کارخانه ندارد!

رئیس‌جمهور امریکا از استیو جابز پرسید: چرا آیفون در ایالات متحده تولید نمی‌شود؟

جالب است که بدانید شرکت اپل اصلا کارخانه ندارد !شگفت زده خواهید شد ، محصولات شرکت اپل در کارخانجات بزرگ همچون سونی ، سامسونگ و در چین مونتاژ میشوند .

کار شرکت اپل طراحی و برند سازی و فروش است /تفکر اصلی شرکت اپل فروش محصول است و جالب است بدانید که هرینه های تولید را بعد از فروش محصول پرداخت مینماید و به اینصورت گردش مالی بزرگی دارد.

 

تاریخچه اپل:

استیو وزنیاک و استیو جابز در سال ۱۹۷۷ توانستند اولین نمونه کامپیوترهای اپل را در گاراژ خانه جابز به صورت دستی تولید کرده و همزمان با آن، شرکت خود را با نام کمپانی اپل وارد بازار کنند.حاصل دوستی دو جوان به نام‌های استیو وزنیاک و استیو جابز است که سرانجام موفق شدند. در سال ۱۹۷۷ با معرفی کامپیوتر اپلI ، کمپانی اپل را به صورت رسمی معرفی کنند.استیو وزنیاک داستان اپل، به رغم طراحی و ساختن اولین نمونه‌های کامپیوترهای اپل، فرد خجالتی بود و اینطور احساس می‌کرد که خلاقیت و سازندگی او در مقابل تکنولوژی‌های هم‌عصرش چیز زیادی برای عرضه ندارد، اما رفاقت با جابز باعث شد که اپلI به شدن مورد تحسین آنها، خصوصا جابز قرار بگیرد. به طوری که این دو دوست و همراه، تصمیم گرفتند به طور رسمی کمپانی خود را راه‌اندازی کنند و برای این کار نیز تنها داشته‌های ارزشمندشان را فروختند، جابز ماشین فولکس واگن خود را فروخت و وزنیاک نیز ماشین‌حساب HP خود را به فروش رساند و سرانجام یکی از بزرگ‌ترین نام‌های تجاری جهان، در ۱ آوریل ۱۹۷۶ توسط سه بنیان‌گذار خود، استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین به نام Apple Computer Inc به طور رسمی راه‌اندازی شد.

بازگشت استیو جابز و پایان دوره افول شرکت اپل

ورود استیو جابز آینده‌ای درخشان را برای اپل نوید می‌داد. در سال ۱۹۹۸ این شرکت خط تولید رایانه‌های آی مک را به راه انداخت. آی مک ، طراحی شخصی به نام جاناتان ایو بود؛‌‌ همان کسی که چندی بعد آی‌پاد و آی‌فون را طراحی کرد. اپل توانست در عرض ۵ ماه حدود ۸۰۰ هزار دستگاه آی مک بفروشد. فروش این محصول سود کلانی نصیب این شرکت کرد.

در سال‌های بعد اپل توانست شرکت‌های زیادی را خریداری کند. این شرکت در سال ۲۰۰۱ سیستم عامل Mac OS X  را طراحی کرد و در سال‌های بعد آن را توسعه داد. در‌‌ همان سال ، محصول دیگری از اپل وارد بازار شد که فروش خیره‌کننده‌ای به همراه داشت: دستگاه پخش موسیقی قابل حمل آی‌پاد. در عرض ۶ سال حدود ۱۰۰ میلیون از این دستگاه به فروش رفت.

سال ۲۰۰۳، اپل ابتکار دیگری به خرج داد و یک فروشگاه آنلاین با عنوان iTunes Store تأسیس کرد. کاربران می‌توانستند با پرداخت ۹۹ سنت به ازای هر آهنگ، موسیقی‌های مورد علاقه خود را دانلود کنند. این فروشگاه به سرعت جایگاهی بر‌تر در زمینه فروش آنلاین موسیقی به دست آورد، طوری که تا ۱۹ ژوئن سال ۲۰۰۸ بیش از ۵ میلیارد آهنگ از آن دانلود شد.

از معروفترین محصولات اپل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مکینتاش
  • آی پاد
  • آی فون
  • آی پد
  • ساعت هوشمند اپل
  • کامپیوتر شخصی مک
  • سیستم عامل ios
  • Ilife
  • Iwork
  • Final cut pro (برنامه‌های نرم‌افزاری ویرایش ویدئو)

تولید توربین و خودرو توسط اپل

اپل که خود را رهبر اسمارتفون ها ، تبلت ها و کامپیوتر ها می داند. اما در مورد اتومبیل؟ در حالیکه که جلسات دادگاه در ایالت کالیفرنیا در جریان است معاون ارشد رییس مارکتینگ اپل آقای Phil Schiller اعلام نموده است که اپل قصد تولید خودرو و دوربین را دارد. این موضوع از طریق آقای Nick Bilton گزارشگر نیویورک تایمز اعلام شده است.

سایت و اپلیکیشن ملک املاک

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *